Uzak Doğu'dan 'daha sinir bozucu' bir yanıt geldi. Herkes Apple'ın bir açığını mı arıyordu?
Apple'ın iPhone 4 hakkında düzenlediği, diğer firmaların cep telefonlarını test ederek sonuçları gösterdiği, ücretsiz tampon kasa dağıtacağını açıkladığı ve genel olarak, diğer üreticilerin tepkilerine -Steve umursuyor mu acaba- maruz kalmasına sebep olan basın toplantısı hakkında bir haftadır konuşuyoruz. Evet, bu uzun cümleden sonra ufak bir nefes alma vakti...
Hatırlayacağınız üzere ilk olarak BlackBerry cihazlarıyla ünlü RIM'in CEO'su Mike Lazaridis'in, daha sonra da Nokia'nın konu hakkında söylediklerini sizle paylaşmıştık. Bunlar daha çok yazılı açıklama şeklindeydi ve renkleri "alev kırmızısı" idi.
"Cupertino Fatihi" Apple'a Uzak Doğulu firmadan, Samsung'dan farklı bir cevap daha geldi. Apple açısından baktığımızda muhtemelen en manidarı ve en sinir bozucusu bu olsa gerek. Firma, İngiltere'de görücüye çıkan yeni akıllı telefonu Galaxy S için bir reklam hazırladı. Resimde de görebileceğiniz gibi, cihazın hemen üstünde "Hello" yazısı dikkat çekiyor. Ancak kelimedeki aslında olması gereken iki adet 'L' harfi, şebeke sinyal göstergesiyle değiştirilmiş. Apple'a sağlam bir gönderme!
Bir bakıma sanki Apple kendi silahıyla vurulmuş gibi. Yani demek istediğim, yazılı açıklama yerine böyle bir reklam kampanyası, olayları mizaha vururken, daha da iğneleyici bir hal alıyor.Peki, Apple kendi silahıyla vurulmuş gibi ne demek?
1981 yılında Apple çıkışını sürdürüyordu. Kişisel bilgisayarlar konusunda rakibi olan IBM, Apple'dan çok daha büyük bir firmaydı, ancak Steve Jobs'a göre 'Büyük Mavi'nin -IBM'in takma adı- çalışma şekli ve yaratıcılık ruhu Apple'ınkinin yakınından bile geçemezdi. Apple dişini göstermek zorundaydı, bu yüzden 'tek büyük rakibine karşı' bir reklam yayımladı:
"Hoşgeldin IBM. Gerçekten," diye başlayan reklamda Apple, 1950'lerde başlattığı bilgisayar devriminden ötürü IBM'e teşekkür ediyor ve kendi satışlarının ne kadar iyi gittiğini belirtiyordu. Tabii reklamda gizli bir mesaj gizliydi, o da yakın bir süre içerisinde IBM'in taşıdığı bayrağı Apple'ın devralacağı idi. Oldukça iddialı değil mi?
Samsung Galaxy S reklamı, cesur bir çalışmaya imza atmış olan Apple'ı kendi silahıyla vurmuş gibi. İronik, değil mi?
Ancak sanki bütün bu olaylar... herkes Apple'ın açığını bekliyormuş gibi! Bir sitede "Apple'ın altın çağı bitti" başlıklı bir yazı dahi gördüm! Silikon Vadisi'nin en ikonik şirketini tek hareketle yerle bir etmek? Biraz daha realistik davranmakta fayda var tabii ki. Ancak diğer firmalar da Samsung'a uyarsa, yaratıcılığın sınırlarında çalışmalarla karşılaşabiliriz!..